Your browser does not support JavaScript!

Rezervy

Dobry vecer,rad by som Vas poprosil o Vas nazor ci tvorit alebo netvorit rezervu v nasledujucom priklade. Spolocnost sa zaobera predajom aut, poskytovanim servisu a pod. Za ucelom ziskania dlhodobych zakaznikov z radu firiem vymyslela spolocnost program, ze v pripade, ze zakaznik podpise smluvu na urcitu dobu, ziska urcity obnos penazi, ktory moze vyuzivat na nakup nahradnych dielov a prislusenstva do aut. Priklad, spolocnost ziska noveho zakaznika, s ktorym podpise smluvu na 3 roky a poskytne mu 100.000,- (v podstate budget), ktory moze vyuzit v priebehu trvania smluvy na nakup dielov a pod. Dany zakaznik nema narok na vyplatu hotovosti, moze to pouzit len a len na nakup prislusenstva a dielov, ked to nevyuzije, po skonceni smluvy to propadne.... Pre spolocnost to neznamena nevyhodnu smluvu, pretoze vie, ze dany budget mu pokryje marza z poskytovania servisnych sluzieb. Ma sa v danom pripade tvorit rezerva pri podpise smluvy? diky mocpeter

Spravny postup zalezi na tom, zda zakaznik musi jeste neco koupit za skutecne penize, aby ziskal narok utratit ty jakoby penize.

Pokud ne (coz mi z Vaseho popisu vyplyva), na pripad se vztahuje IAS 37, a mela by se tvorit rezerva (oproti nakladu, soucast odbytu).

Kdyby vsak zakaznik musel jeste neco kupovat (za skutecne penize), na pripad by se naopak vztahoval IFRIC 13, a cast vynosu by se musela odlozit.

V zadnem pripade se vsak nejedna o nevyhodnou dohodu.

Jedna se bud o sale incentive nebo customer loyalty program.

Přidat komentář